donderdag 14 februari 2013

Noralla

Is eigenlijke geen dorp, maar een lange weg, waar je veel tegen komt.

Als ik van mijn huis vertrek, op mijn scooter , ga ik altijd via achter weggetjes, en op mijn reizen, kwam ik dit tegen:
dus ik werd nieuwsgierig ! wat is Norrala!

Ik had geluk, er was net een een feest in de Hembögdegården en heb daar een paar uur doorgebracht, deze dagen zijn altijd leuk om mee te maken, veel muziek, en handwerk,( helaas kan ik de foto´s niet vinden)

en ja dan rij je op zo een weg, open en je komt de meest schitterende gebouwen tegen
en dan opeens in de verte zie je een toren van een kerk
en dat maakt me dan altijd nieuwsgierig (ben erna nog vele maken geweest, om concerten bij te wonen.
Gaan jullie mee naar binnen, het is een schitterende kerk.





 De kerken hebben hier toch wel wat.

En de begraafplaatsen, ook daar kom je van alles tegen: zoals deze,Runsten
De kapel
Dit staat boven de ingang van de kapel
Rondom de hele kerk buiten vind je deze opschriften.
Steen Jonas Söderblom.
en het uitzicht is prachtig.
Rijdt je op deze weg, kijk dan goed , want er is heel veel te beleven, elk jaar ga ik terug en elk jaar zie ik weer nieuwe dingen

Fijne dag allemaal groetjes vanuit Zweden Joke